חדר בריחה הוא בעצם מיקרו-קוסמוס של העולם, בתוכו תפגשו כל מיני טיפוסים. אם אתם חושבים שאתם מכירים את החברים איתם נכנסתם לאסקייפ רום, תתפלאו לגלות שכל מיני תכונות שבעבר לא שמתם לב אליהן אצל החברים – פתאום באות לביטוי בחדר ומקבלות טוויסט קטלני! כאן בחדר הבריחה קג”ב KGB ריכזנו עבורכם את מיטב התכונות והטיפוסים האלה, מזהים גם את עצמכם ברשימה? 😉

#1 המבוהל

עלה נושר בשלכת, חתלתול משחק עם כדור צמר, ציפור מצייצת בשמש – כל אלה, אם יקרו בתוך חדר הבריחה, יגרמו למבוהל לצרוח באימה, לרעוד ולחבק חזק את העומד/ת לידו. מרגע שנכנס אל תוך החדר, המבוהל לא צריך סיבות מיוחדות להיכנס לפניקה, anything will do…

#2 המשתלט

כל תזמורת צריכה מנצח, כל חוליה צריכה מפקד, וכל חבורת שחקנים בחדר בריחה צריכה (או שלא, אבל המשתלט לא ממש שואל אותם) מישהו שייקח על עצמו את ההנהגה בחדר. המשתלט כאמור לוקח על עצמו את התפקיד בשמחה, מחלק הוראות ופקודות, נוזף ומשבח, מתווה לכולכם את הדרך, ולכם נותר רק למלמל בפאסיב-אגרסיב מתחת לשפם.

#3 השושואיסט

בניגוד לחברו המשתלט, השושואיסט שומר על דממה. כמו נמלה חרוצה הוא מסתובב בחדר, מלקט רמזים בשקט בשקט, בלי שתרגישו. השושואיסט הוא סוג של one man show, הוא חד אך מחריש, אינו דוגל בשיתוף מידע עם חבריו למשחק. אם תהיתם איך מנעול מסוים נפתח בלי ששמתם לב, איך התגלה פתאום מעבר נסתר לחדר אחר, איך החידות פותרות את עצמן בחדר, תדעו שיש לכם עסק עם שושואיסט.

#4 השוקיסט

מרגע כניסתו אל חדר הבריחה ועד לצאתו כשעה לאחר מכן, נראה שהשוקיסט לא לגמרי מבין מה הוא עושה, איפה הוא נמצא ומהי התכלית שבדבר. השוקיסט מתאפיין במבט מבולבל ונבוך, ונצפה לרוב כשהוא הולך צעד אחד אחרי כולם או עומד ומציץ מעבר לכתפיהם של חבריו בזמן שהם פותרים חידות. לפעמים ינסה השוקיסט לתפעל חפצים שונים, אך זה תמיד יהיה אחרי שאלה כבר שימשו את חברי הקבוצה לפתרון חידות ואין בהם צורך יותר.

#5 המתלהב

זוכרים את טאז, השד הטזמני? יצא לכם לראות פעם סופת טורנדו בפעולה? תכירו את המתלהב! עוד לפני שתספיקו להבין איפה אתם נמצאים, המתלהב יתפרס על כל חלל החדר, לרוב בליווי שאגות התלהבות, ויחסום לכם, פיזית, את הגישה לכל חידה אפשרית בעוד הוא מנסה לפתור את כולן בעצמו (למתלהב יש יכולת מופלאה לשכפל את עצמו ולעבוד על חידות שונות במקומות שונים בחדר במקביל!). אגב, פתרון חידות הוא צד פחות חזק של המתלהב, לכן אנו ממליצים לכם לחכות בסבלנות עד שהסערה תדעך ואז, ברגע שתתאפשר גם לכם גישה חופשית אל שלל החידות בחדר, תתחילו לפתור אותן!

#6 האדיש

ההפך המוחלט של המתלהב. פקטור הזמן הקצוב במשחק לא מרגש את האדיש, בעצם יש מצב ששום דבר בעולם לא מרגש אותו. הוא מסתובב לו בניחותא בחדר, אולי מהרהר על משמעות החיים, הזריזות היא ממנו והלאה. האדיש מקפיד לשמור על פוקר פייס, גם במקרים בהם הוא פותר בהצלחה חידה כלשהי – לא תתפסו אותו מסגיר חיוך קל.

#7 התחרותי

זהו הבן דוד המלחיץ של המתלהב. מרגע שנכנס אל תוך חדר הבריחה, הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו של התחרותי הוא הניצחון, ולא סתם ניצחון אלא תוצאה מעולה, ולא סתם תוצאה מעולה אלא שבירת שיא! אם תכננתם ליהנות מהמשחק ומהחוויה בחדר, כדאי שתחשבו שוב…

#8 השולל

“אין מצב שזה זה… זה גם בוודאות לא זה… וזה בטח ובטח לא זה…” השולל, או בשמו השני ‘המבאס’, יטרח להוריד אתכם מכל רעיון שתעלו, לשכנע אתכם לוותר על כל פתרון אפשרי שתציעו לחידות, להוציא לכם את הרוח מהמפרשים בעקביות, וכמובן מבלי להציע אף אלטרנטיבה. בקיצור, תענוג!

#9 ההוזה

“הארון בצבע חום? זה בטח רמז. הדלת פונה לכיוון מזרח? אין מצב שזה לא רמז.. עכביש קטן מטייל על הקיר? זה חייב להיות רמז!!” ההוזה רואה *בכל דבר* בחדר רמז, בעיקר איפה שאין שום רמז, ונכנס לסרטים מרחיקי לכת בעקבות רמזים דמיוניים שגילה.

#10 המסבך

“אז מה אם מצאת מפתח ויש פה מנעול?… החדר הרי עוסק במוצרט, וידוע שבאחת מיצירותיו המוקדמות מופיעים התווים דו, רה ומי, אנחנו צריכים לצרף את שלושת התווים האלה כדי להלחין יצירה ברוח מוצרט, לבנות מהרהיטים בחדר כלי נגינה, לנגן אותה, המנעול בוודאי בנוי על מנגנון שנפתח בעוצמת דציבלים מסוימת וצירוף תווים מסוים…” המסבך מנסה בהתמדה להיכנס אל תוך הראש של מי שבנה את החדר, אך ללא הצלחה יתרה. הוא נוטה לנתח *הרבה* יותר מידי את החידות בחדר, מחפש פתרון מורכב וסבוך ביותר לחידות שברוב המקרים יש להן פתרון פשוט וקלסי.

הזמן משחק